6 Lis

Szkolenia z controllingu sprzedaży

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów rentowności wielu firm. Wdrożenie odpowiedniej strategii działań w tym obszarze, a także umiejętność podejmowania właściwych decyzji mogą w istotny sposób przełożyć się na polepszenie wyników finansowych przedsiębiorstwa. Skąd jednak wiadomo, jakich wyborów dokonywać? Niektórzy kierują się intuicją, inni dochodzą do tego metodą prób i błędów. Warto zoptymalizować ten proces, ucząc się od najlepszych.

Charakter szkolenia

Doskonałą okazją do tego jest wzięcie udziału w szkoleniu z controllingu sprzedaży. Nie bez znaczenia jest jednak to, kto i w jaki sposób będzie takie szkolenie prowadził. Szereg nudnych i zawiłych wykładów przetykanych przerwami na kawę może okazać się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy w programie szkolenia jest miejsce na aktywne uczestnictwo słuchaczy, dyskusję i wymianę doświadczeń.

Prowadzący

Nie mniej ważne jest przygotowanie prowadzącego. Idealnie, by była nim osoba posiadająca szeroką wiedzę zarówno teoretyczną, jak i płynącą z praktyki zawodowej, dzięki czemu będzie mogła poprzeć przedstawiane schematy wyrazistymi przykładami z życia. Dobrze też, by wykładowca miał w sobie żyłkę pedagoga, dzięki czemu przyswojenie nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień nie będzie dla uczestników stanowiło większego problemu.

Z osobą taką współpracuje chociażby Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT, którego szkolenia z controllingu sprzedaży prowadzone są przez uznanego eksperta i doradcę wielu przedsiębiorstw z najróżniejszych sektorów gospodarki, a zarazem autora licznych publikacji naukowych i wykładowcę akademickiego. Kierując się wskazówkami tak doświadczonego mentora, będziemy w stanie opanować sposoby sporządzania analiz, prognoz i planów mających na celu zwiększenie efektywności sprzedaży w naszej firmie.

Korzyści płynące z nauki

Możliwość podniesienia jej wartości na rynku poprzez świadome prowadzenie skutecznych działań sprzedażowych docenią nie tylko dyrektorzy handlowi czy kierownicy zespołów zajmujących się sprzedażą i handlem, ale też menedżerowie produktów, dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw oraz ci, którzy prowadzą własną działalność biznesową w tym obszarze.

Podczas szkolenia nauczą się oni między innymi prawidłowego wyciągania wniosków z analizy potencjału segmentów, udziału w rynku czy rentowności produktów i usług, a także poznają narzędzia prowadzenia procesu controllingu oraz charakterystykę czynników zwiększających sprzedaż. Dowiedzą się, jak wyznaczać marginesy bezpieczeństwa oraz ustalać ceny, dobierać techniki planowania sprzedaży i przygotowywać budżet jej dotyczący. Ta krótka lista nie wyczerpuje zresztą wszystkich poruszanych zagadnień, z jakimi stykają się słuchacze tego rodzaju szkoleń. Daje jednak pewien obraz możliwości zdobycia wiedzy, której efektywne wykorzystanie istotnie wpływa na kondycję finansową przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *