6 lis

Szkolenia z controllingu sprzedaży

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów rentowności wielu firm. Wdrożenie odpowiedniej strategii działań w tym obszarze, a także umiejętność podejmowania właściwych decyzji mogą w istotny sposób przełożyć się na polepszenie wyników finansowych przedsiębiorstwa. Skąd jednak wiadomo, jakich wyborów dokonywać? Niektórzy kierują się intuicją, inni dochodzą do tego metodą prób i błędów. Warto zoptymalizować ten proces, ucząc się od najlepszych.

Charakter szkolenia

Doskonałą okazją do tego jest wzięcie udziału w szkoleniu z controllingu sprzedaży. Nie bez znaczenia jest jednak to, kto i w jaki sposób będzie takie szkolenie prowadził. Szereg nudnych i zawiłych wykładów przetykanych przerwami na kawę może okazać się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy w programie szkolenia jest miejsce na aktywne uczestnictwo słuchaczy, dyskusję i wymianę doświadczeń.

Prowadzący

Nie mniej ważne jest przygotowanie prowadzącego. Idealnie, by była nim osoba posiadająca szeroką wiedzę zarówno teoretyczną, jak i płynącą z praktyki zawodowej, dzięki czemu będzie mogła poprzeć przedstawiane schematy wyrazistymi przykładami z życia. Dobrze też, by wykładowca miał w sobie żyłkę pedagoga, dzięki czemu przyswojenie nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień nie będzie dla uczestników stanowiło większego problemu.

Z osobą taką współpracuje chociażby Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT, którego szkolenia z controllingu sprzedaży prowadzone są przez uznanego eksperta i doradcę wielu przedsiębiorstw z najróżniejszych sektorów gospodarki, a zarazem autora licznych publikacji naukowych i wykładowcę akademickiego. Kierując się wskazówkami tak doświadczonego mentora, będziemy w stanie opanować sposoby sporządzania analiz, prognoz i planów mających na celu zwiększenie efektywności sprzedaży w naszej firmie.

Korzyści płynące z nauki

Możliwość podniesienia jej wartości na rynku poprzez świadome prowadzenie skutecznych działań sprzedażowych docenią nie tylko dyrektorzy handlowi czy kierownicy zespołów zajmujących się sprzedażą i handlem, ale też menedżerowie produktów, dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw oraz ci, którzy prowadzą własną działalność biznesową w tym obszarze.

Podczas szkolenia nauczą się oni między innymi prawidłowego wyciągania wniosków z analizy potencjału segmentów, udziału w rynku czy rentowności produktów i usług, a także poznają narzędzia prowadzenia procesu controllingu oraz charakterystykę czynników zwiększających sprzedaż. Dowiedzą się, jak wyznaczać marginesy bezpieczeństwa oraz ustalać ceny, dobierać techniki planowania sprzedaży i przygotowywać budżet jej dotyczący. Ta krótka lista nie wyczerpuje zresztą wszystkich poruszanych zagadnień, z jakimi stykają się słuchacze tego rodzaju szkoleń. Daje jednak pewien obraz możliwości zdobycia wiedzy, której efektywne wykorzystanie istotnie wpływa na kondycję finansową przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *