1 Lis

W jaki sposób zaprojektować skuteczny neon reklamowy

Neony to jedna z najstarszych form reklamy, która ostatnimi czasy zdecydowanie wraca do łask. Aby jednak ten model promocji był skuteczny, konieczne jest właściwe zaprojektowanie neonu. Podpowiadamy czym powinien charakteryzować się dobry neon reklamowy.

Historia i działanie neonów

Wynalazcą neonów był George Claude. W 1910 roku opracował on zasadę ich działania, polegającą na wypełnieniu gazem rurek uformowanych pod wpływem ciepła na dowolny kształt.  Wypełnione gazem „świecące rurki”, po zastosowaniu prądu o wysokim napięciu, zaczynają dawać światło, a poszczególne gamy kolorystyczne osiągają przez stosowanie różnych gazów szlachetnych. Pierwszym gazem użytym do tego celu był neon, który nadawał rurkom barwę pomarańczowo-czerwoną. To właśnie od niego wzięła się nazwa neonów.

Neony opatentowano już w 1915 roku, a ich walory bardzo szybko docenione zostały przez handlowców. Największą popularność zyskały one jednak dopiero w latach 60. i 70. XX w (na świecie, w Polsce okres świetności neonów przypadł na lata 80. XX wieku). Niestety, po jakimś czasie zaczęto odchodzić od tej formy reklamy – najpierw je wygaszano, z powodu braku prądu, a od lat 90. neony zastępowano innymi rodzajami reklamy wizualnej.

Skuteczny neon – jak zaprojektować?

Obecnie neony wracają do łask. Stanowią ciekawą formę reklamy, prezentując modny obecnie styl retro. W czasach, w których rozwój biznesu jest dość trudny ze względu na dużą konkurencję, neony pomagają firmie wyróżnić się i dać się zapamiętać klientom. To bardzo wyrazista forma reklamy zewnętrznej, która z zasady działa bardzo skutecznie – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący Pracownię Reklamy LOGART.

Nowoczesne i efektowne neony reklamowe zdecydowanie zwracają uwagę potencjalnych klientów, którzy z przyjemnością zatrzymują na nich wzrok. Aby jednak przyciągały spojrzenia, muszą być efektowne i oryginalne – tylko w ten sposób będą wyróżniać się na tle innego rodzaju reklam.

Skuteczny neon reklamowy powinien być kolorowy i zabawny, jednak jednocześnie musi jasno nawiązywać do profilu firmy, którą reklamuje. Może być to np. wariacja na temat logo firmy lub po prostu jej nazwa przedstawiona przy pomocy ciekawej i estetycznej czcionki. Neon reklamowy powinien mieć też odpowiednie rozmiary, aby był dobrze widoczny (należy uzależnić je od miejsca, w którym ma się znajdować).

Co więcej, aby neon przyniósł zamierzony skutek, musi działać przez całą dobę. Z tego względu warto umieścić go tam, gdzie nie ma innego mocnego oświetlenia. Aby dodatkowo wzmocnić przekaz warto zastosować tło kontrastowe lub z intrygującą grafiką. Bardzo często spotkać można także neony w lub na literach przestrzennych.

Pamiętajcie, że dobrze zaprojektowany neon wtapia się w architekturę budynku, na zawsze pozostając jego znakiem rozpoznawczym i nieodłącznym elementem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *