23 kwi

SEO czy SEM w agencji interaktywnej – oto jest pytanie!

SEO – według ogólnie przyjętych definicji to proces zmierzający do uzyskania pozycji strony w tzw. bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Inaczej optymalizacja strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarek. Usługi SEO określane są także jako pakiet działań cyklicznych lub doraźnych, które dążą do wypracowania jak najlepszej widoczności witryny internetowej w naturalnych wynikach widocznych w wyszukiwarce.

SEM – część marketingu internetowego, która odwołuje się do różnych  rodzajów reklamy płatnej widocznej w wyszukiwarce.

Przy szacowaniu opłacalności oraz skuteczności działań SEO i SEM nie ma uniwersalnej „recepty” ani też natychmiastowej odpowiedzi. Przede wszystkim w celu określenia realnych możliwości warto uprzednio sprawdzić z czym należy się zmierzyć:

– jak zbudowana została strona internetowa lub sklep internetowy;

– z jaką branżą mamy do czynienia, na jakim obszarze działamy, kto jest naszym potencjalnym klientem;

– jak szybko mają zostać osiągnięte efekty;

– jakie cele biznesowe są wyznaczone;

– jakim budżetem ogólnym, dziennym, miesięcznym dysponuje się na działania SEM i SEO;

– oraz wiele innych.

W zależności od odpowiedzi na powyższe, może okazać się, że nie każde działania SEM czy SEO będą skuteczne akurat dla tej witryny i w tej branży. Wiele agencji SEM i SEO zanim wskaże konkretne startegie w zakresie marketingu w internecie, wykonuje darmowe audyty wstępne stron internetowych, aby określić działania skuteczne i wykluczyć takie, które mogą wiązać się z nietrafioną inwestycją. Jeśli do tej pory lub wcześniej korzystało się z zewnętrznych usług SEM, SEO w agencji interaktywnej lub wykonuje się je własnymi siłami, to również istnieje możliwość sprawdzenia wspólnie z wybraną agencją czy i na ile specjaliści są w stanie pomóc – podstawą jest szczegółowe rozpoznanie potrzeb klienta oraz celów biznesowych i skrupulatny „wywiad” z zaineresowanym.

Czy warto powierzyć agencji wsparcie w zakresie działań SEM i SEO dla swojej strony www lub e-sklepu? Zdecydowanie tak! Wśród tych dobrych agencji interaktywnych znaleźć można na koncie mnóstwo skutecznych i przetestowanych sposobów na wypromowanie firmy w sieci, profesjonalne zaplecza techniczne oraz doświadczonych specjalistów w dziedzinie SEM i SEO. W agencji Quality Factor można sprawdzić jakie usługi będą skuteczne dla Twojego biznesu.

Źródło: Quality Factor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *